Donderdag 10 september 2015
10 september 2015 - Marie Joseph, Canada
Gisteren zijn we de zee op geweest om walvissen te spotten. We wilden met een Zodiac, maar helaas door de harde wind ging deze tour niet door. Omdat we toch in de buurt waren zijn we met een boot op Whale tour gegaan. Je kan merken dat het seizoen al een beetje aan het einde is, we zaten maar met 10 man aan boord. Dit heeft wel het voordeel dat je niet hoeft te vechten voor een plek om foto"s te maken. Na een uur varen zijn we de eerste walvissen tegen gekomen, helaas niet van die hele grote waar we op hoopte, maar ondanks dat is het toch een hele ervaring. De walvissen waren ongeveer 5 meter en in groepjes van 10 zwommen ze om onze boot. Je kon ze horen ademen en regelmatig verdwenen ze naar beneden om te eten. Het maken van een foto is erg lastig, maar we hebben er een paar waar de walvissen op staan (helaas kan ik ze niet uploaden, dus jullie houden ze te goed). Vanmorgen met de Canadese buurmannen gesproken en ze hebben ons getipt om ook walvissen te gaan spotten bij Digby (zij hebben daar wel grote walvissen gezien ) Dus volgende week gaan we het daar nog een keer proberen. Vandaag hebben we de hele Cabot trail gereden, bijna 300 km langs de kust van Cape Breton. Deze route voert je langs allerlei mooie kustlijnen en aan de andere kant grote bossen. Hier en daar zie je dat de indian summer al gaat beginnen (bomen krijgen rode bladeren ) De kilometers vliegen voorbij, de teller staat na een paar dagen op 1500, maar het rijdt relaxed en het is rustig op de weg. Morgen een rustige dag, zaterdag gaan we verkassen naar Prince Edward Island. Een reis van ongeveer 350 km. Hopelijk hebben we daar sneller internet en kunnen we wat meer foto's plaatsen.
Foto’s
1 Reactie
-
Annie van der Lans:12 september 2015Ik zie de foto's, die je gemaakt hebt van de walvissen, graag als je weer terug bent. Ik lees dat jullie het prima naar de zin hebben. Ja, een en ander zal heel anders zijn dan jullie hier gewend zijn. Dat is ook de bedoeling nietwaar? Nederland zo heel anders dan Canada, neem alleen de afstanden maar. Vandaag zondag, dus jullie hebben alweer een eind autorijden achter de rug. Jullie zijn nu in Prins Edward Island, nooit van gehoord, maar hopelijk toch zo interessant dat er iets over te vertellen valt. Much fun Paulie en Janet, ik hoor graag weer van jullie.... xxx
