Maandag 21 september

21 september 2015 - Wolfville, Canada

Gisteren zijn we vanaf Clyde River naar Brier Island gereden, een rit van ongeveer 300 km met twee keer een overtocht met de ferry. Hier wilden we vandaag walvissen gaan spotten en volgens de kenners zitten hier de grote walvissen. Gisterenavond hadden we voor de zekerheid een reservering voor vanmiddag. Vandaag om 11.30 uur zijn we naar het bedrijf gegaan, om te betalen voor de tocht.  Toen we een half uur later terug kwamen was de tour i.v.m. de harde wind afgelast. Teleurstelling bij ons en we hebben overlegd om eventueel dinsdag te gaan. Omdat het een klein eiland is en we het niet zagen zitten om daar de hele dag te niksen ( om jullie een idee te geven qua grote, de weg is ongeveer 5 km lang en dat is alles ) Zijn we weer terug gereden naar het vaste land van Nova Scotia. Hier kwamen we nog langs een ander bedrijf voor whale watching en tot onze grote vreugde gingen die om 13:30 uur wel varen. Dus toch nog walvissen kunnen spotten, zie enkele foto's. Na dit zijn we doorgereden naar Wolfville en slapen vannacht in een B@B en wat voor een........ Het is een groot en oud huis, maar van binnen smaakvol ingericht. Alles uit de vorige eeuw ( of misschien wel de eeuw daarvoor ) en met oog voor stijl en klasse, een aanrader. We hebben hier vanavond ook gegeten en moet zeggen, heerlijk eten en bijzonder goede bediening. In Nederland zou zit een onbetaalbaar 5 sterren tent zijn en hier is het qua prijs gelijk aan een goed hotel / restaurant. Morgen gaan we nog naar de Bay of Funda om de wereld beroemde getijde te bekijken en dan komen we al aan de laatste dagen van onze vakantie.

1. Annie van der Lans:
    22 september 2015
    Dag Paulie en Janet,
    Met belangstelling jullie belevenissen weer gelezen en ja hoor eindelijk hebben jullie de walvissen gezien. De foto's zijn mooi en indrukwekkend.
    Ook dat jullie aangenaam hebben geslapen in een mooi B&B. Een praalbed en ik hoop dat jullie nachtrust ook aangenaam was.
    Vandaag (of was dat gisteren) hebben jullie de wereldberoemde getijde bekeken. Sorry, maar wat is dat?
    Alles en alles wat jullie beleefd hebben op de Canadatrip horen we nog uitgebreid.
    Geniet nog van de laatste dagen.
    Tot ziens en horens.
    Hier alles goed. Alle euvelen zijn onder controle.
    Lieve groeten van ons........................