Zaterdag 12 september
12 september 2015 - New Glasgow, Canada
Vandaag heb ik voor jullie enkele foto's kunnen plaatsen, onder andere van de whale watching in Chetichamp. Hopelijk geeft het een beeld van onze belevingen hier in Canada. Vandaag hebben we de oversteek gemaakt van Nova Scotia naar Prince Edward Island ( pei ) We hebben de overtocht gemaakt met de ferry, in plaats van over de burg te gaan. Een hele relaxte manier, omdat je ruim een uur op het water bent en even kan koffie drinken en lopen. Een ander voordeel van deze overtocht is dat je betaald bij het verlaten van het eiland, dus we kijken wel of we de brug of de ferry terug nemen. Op de ferry was er een dame waar je allerlei toeristische informatie kon krijgen over wat te doen op pei. Ze heeft enkele leuke ideeën gegeven en een van de dingen die we morgen gaan doen is kijken bij een wedstrijd tonijn vissen, volgens haar is de complete wereldtop aanwezig voor deze wedstrijd. Ook heeft dit eiland de mooiste stranden van Canada, zou leuk zijn dat het weer daar ook aan gaat meewerken. Is nu nog maar 15 gr., maar als je de voorspellingen mag geloven hebben we over 2 dagen weer zon en wordt het 25 graden!

Ik heb nu twee foto's kunnen bekijken van jullie laatste trip.
Het is altijd een goed gegeven als je leuke ideeën krijgt van iemand die het weten kan en al beleefd heeft. Tonijn vissen, interessant en die vis is nog lekker ook (in een blikje hier dus). Weinig calorieën.....
Ik hoop bovendien dat jullie bij hogere temperaturen van de mooiste stranden van Canada kunnen genieten. Jullie moeten daardoor nog een mooier kleurtje kunnen krijgen. Alhoewel Paul, jij was al behoorlijk bruin.
Hier gaat alles zijn goede gang. Vandaag weer aangenaam najaarsweer. Heb dus nog maar zomerkledij aangetrokken. Straks komt de enige nicht van pa - die hij nog heeft - op visite. Nog voor mijn verjaardag.
Tot slot: heel veel groetjes van ons: moeders en vaders...........